Barcelona, España
931 07 57 75
admin@healthygroup.cat

Salut

HÀBITS DE VIDA SALUDABLES

¿QUÈ SÓN ELS HÀBITS DE VIDA SALUDABLES?

Podem afirmar que un hàbit saludable és un acte que té continuïtat al llarg de el temps i que el simple fet de realitzar-lo assíduament és beneficiós per a la salut de qui ho practica i molt probablement influeixi positivament en la resta de la societat que l’envolta.
 

¿PER QUÈ HEM DE TENIR AQUESTS HÀBITS?

La salut i la vida d’una persona són el seu bé més preuat. Per això cal tenir-ne cura com si fos el més gran dels tresors.
 
Persona meditant
 

TIPUS D’HÀBITS SALUDABLES

  • Hàbits alimentaris
    • Establir horaris fixos per a cada àpat. Cal acostumar el cos a uns horaris i limitar el pica-pica entre hores.
    • Planejar els àpats amb antelació. Així solen ser més equilibrades i completes. Podem establir un moment de la setmana en què dissenyar el menú, i un altre per comprar el que necessitem.
    • Fer els àpats més originals i desitjables. La monotonia a la taula produeix insatisfacció i indueix a l’pica-pica.
  • Beure aigua
    • El 70% del nostre cos és aigua, imprescindible per eliminar toxines i hidratar tots els òrgans. Apostar per l’aigua com a beguda familiar és una opció de salut. Els sucs de fruites naturals són una bona alternativa, però no convé abusar-ne, ja que contenen massa sucres.
  • Menys televisió
    • El temps emprat veient la televisió es ho estem traient a altres activitats necessàries i molt més saludables.
    • Convé buscar un altre tipus d’activitats per gaudir de el temps lliure.
  • Més activiat física
    • El joc i l’esport són aliats imprescindibles per al bon funcionament de l’organisme. Una hora d’activitat física moderada a el dia millora sensiblement l’índex de massa corporal (relació entre pes i alçada).
    • Però no oblidis: Mai s’ha de convertir en una obligació. És més important divertir a adquirir habilitats. Serà més fàcil mantenir la constància elevada.
    • Diàriament, convé guardar un espai de temps exclusiu per a l’activitat física.
  • Més actius en la quotidianitat.
    • Podem buscar qualsevol excusa per sortir al carrer (passejar junts a l’gos, treure les escombraries, baixar-se d’l’autobús una parada abans).
    • Un simple passeig millora l’estat cardiovascular. Organitzar plans familiars a l’aire lliure. Són una bona manera de deixar de banda l’oci sedentari.
  • Com crear nous hàbits
    • Posem metes realistes.
      • Com organitzarem ara els àpats?
      • Quins dies farem activitats a l’aire lliure?
    • Les nostres bones intencions poden venir-se a baix davant d’una organització massa exigent. No és aconsellable, alterar les nostres rutines de la nit al dia. És preferible posar en marxa dues o tres petits canvis, i esperar que estiguin integrats per passar als següents.