Barcelona, España
931 07 57 75
admin@healthygroup.cat

Desenvolupament muscular

¿JA SAPS CREAR TEIXIT MUSCULAR?

Entrenar dur és sens dubte la base per guanyar massa muscular, però els músculs no només es construeixen al gimnàs, i és que sense un pla nutricional adequat serà impossible aconseguir els resultats desitjats. Ja sabem que les proteïnes han de ser la base de la dieta (sense que això impliqui oblidar-se de la resta de macronutrients), però si vols maximitzar el creixement muscular molt probablement necessitaràs l’ajuda de suplements per guanyar massa muscular.

Segueix llegint si vols saber quins són els millors suplements per guanyar massa muscular!

Whey protein

Les proteïnes són la base sobre la qual construir múscul. Normalment, una persona pot obtenir tots els requeriments diaris d’una dieta equilibrada, però, aquells que tenen un objectiu de musculació, necessiten una major quantitat de proteïnes i per això, necessiten suplementar.

La proteïna de sèrum de llet o whey protein, ha demostrat ser la proteïna més eficaç per al propòsit de guanyar massa muscular, donada la seva bona digestibilitat i el seu complet perfil d’aminoàcids.

L’habitual és prendre el batut de proteïnes una mitja hora després de l’entrenament, ja que és el moment d’absorció òptima. No obstant això, hi ha qui prefereix prendre-ho just abans de l’entrenament o fins i tot a l’hora d’esmorzar, tot depèn de l’hora a la qual entrenis i de les teves preferències

Creatina

La creatina és un dels suplements més complets i eficaços per ajudar-te a guanyar massa muscular. No només estimula el creixement de les teves músculs, sinó que t’ajuda a millorar el rendiment durant els entrenaments a l’endarrerir l’aparició de la fatiga i augmentar la potència i congestió muscular.

Donada la seva capacitat per augmentar la congestibilidad muscular, recomanem prendre la creatina abans d’entrenar, millorant així el nostre rendiment esportiu.

La creatina sol estar disponible en pols o càpsules; ambdós formats són igual d’efectius i poden combinar sense problema amb el batut de proteïnes i els BCAA.

BCAA

Al costat de la proteïna i la creatina, els aminoàcids ramificats constitueixen la base de la suplementació per guanyar massa muscular. Els BCAA afavoreixen el desenvolupament i manteniment muscular i retarden l’aparició de la fatiga. 

És habitual trobar suplements de BCAA enriquits amb Glutamina, un aminoàcid molt beneficiós per a la recuperació, que a més té efecte voluminitzador.

Recomanem dividir la presa dels BCAA abans i després de l’entrenament, ja que és un suplement que ajuda a parts iguals a millorar el rendiment, com a accelerar la recuperació i construir múscul.

A l’igual que la creatina, els BCAA poden consumir-se en càpsules o pols, depenent de les teves preferències personals

Gainer

Els gainers o voluminitzadors són suplements que combinen proteïnes amb un alt percentatge de carbohidrats i són recomanables en aquells casos en què es vulgui guanyar un ampli volum muscular, o en aquelles persones de constitució prima, que tinguin dificultats a l’hora de guanyar pes.

Els gainers poden prendre en qualsevol moment del dia, però pel seu alt contingut en proteïnes, és habitual prendre’ls just després d’entrenar.

Aquelles persones amb dificultat per guanyar pes, poden fer fins i tot diverses preses a el dia d’aquests coneguts “guanyadors de pes”, que poden barrejar-se tant amb aigua, com amb llet desnatada.