Barcelona, España
931 07 57 75
admin@healthygroup.cat

Augment de pes

AUGMENTAR DE PES NO SIGNIFICA ENGREIXAR-SE

Per augmentar massa muscular de forma saludable és necessari primer conèixer els beneficis que això comporta:

El principal benefici d’augmentar massa muscular és que la proporció de greix corporal disminueix i augmenta el múscul, cremant calories ajudes a evitar l’augment de pes.

D’altra banda a l’incrementar massa muscular, s’aconseguirà més força, el que ajudarà a tenir una bona resistència física. I a l’augmentar múscul es minimitzen els riscos de patir lesions, ja que l’increment de múscul protegeix les articulacions.

Consells per augmentar la massa muscular:

FER EXERCICI

Entre 3 i 5 vegades a la setmana fer exercici és indispensable, hi ha estudis que diuen que els adults que no realitzen activitat física perden cada 10 anys de el 3 a el 8% de múscul. Mentre que fer un entrenament de resistència en deu setmanes, van demostrar que la massa muscular augmentava i naturalment millorava el rendiment físic i la salut cardiovascular.

El millor entrenament per augmentar massa muscular són els exercicis de força i resistència.

CONSUMIR PROTEÏNES

Molt important, a l’consumir proteïnes ajudeu a regenerar les fibres musculars deteriorades durant qualsevol entrenament dur que feu.

CONSUMIR GREIXOS SALUDABLES

Consumir olis d’oliva i canola, aquests, ajuden a protegir els músculs de l’catabolisme i aquest tipus de greixos bons ajuden a produir termogènesi i metabolitzen el teixit adipós.

QUANTITAT D’APATS ACONSELLADA AL DIA

Cal fer entre 5 o 6 àpats diaris i deixant intervals de 3 hores entre les mateixes. D’aquesta manera el metabolisme es torna més ràpid, es crema greix i la massa muscular augmenta.

ANTIOXIDANT

És important consumir antioxidants, ja que ajuden a que creixin les cèl·lules i al fet que els músculs es regenerin. Hem de consumir fruites com la llimona, la taronja, mandarines i també nous i alvocats que tenen molta vitamina E.

PRENDRE SUFICIENT AIGUA

És important prendre aigua abans i després de qualsevol entrenament, ja que la deshidratació encara que sigui en menor grau afecta la capacitat física. S’ha de recordar que els músculs es componen en gran part d’aigua.

HORAS DE SON

El descans és reparador i un factor molt important, s’ha de dormir el necessari, entre 7 i 8 hores diàries

CONCLUSIÓ

L’objectiu per augmentar la teva massa muscular de forma saludable és millorar la teva composició corporal. El que vol dir augmentar el pes dels músculs i conservar un percentatge de greix saludable.

Hi ha un rang de pes saludable, però si veus que estàs en un baix pes, primer és acudir a un metge perquè et faci una valoració i descartar qualsevol problema.

Per guanyar múscul i pes de forma saludable no es tracta de menjar més, sinó de menjar aliments de bona qualitat i en la proporció adequada.

El que és segur és que si fas exercici regularment i fas cas del que s’ha exposat en els paràgrafs anteriors, estem segurs que aconseguiràs els teus objectius.

Finalment si no has fet exercici de forma regular, t’aconsellem et posis en contacte amb un entrenador personal, al menys durant els primers mesos.